tisdag 21 februari 2017

Det knallar på.

Gjort en del hus göra idag. Dammtorkat ordentligt och dammsugit.  Ja tänk så hår fritt utan hundar ..men tänk så  fruktansvärt tråkigt , tänk så hemskt !
Medan jag städade var tanten och lappsuddarna ute och tuggade ben , medan den lilla Vilda tuggade på sitt  inne . Fin sysselsättning en stund ☺.
Var sen ute i det vackra vädret med alla fyra , en timmes strosande efter ängarna blev det . Så härligt!
Tidigare i veckan så gick jag och Vilda till skolgården för en liten stunds träning. Med mig  hade jag en dummie. Livas första dummy som följde med i valp paketet som Gunilla skickade med. Brukar inte använda den då jag är sjukt rädd om den , det är ju Livas första dummy . . Men den var i byrå lådan , nära till hands så för den gången ☺.
Förvarar även Livas valpkoppel i samma byrå. Som även det följde med i paketet. Lika rädd om det .Enda gången det används är när vi går jaktprov,  då känns det rätt att det är det som Liva ska ha kring halsen.  Ja lite svamlig är jag , jag vet 😊
Den lilla tränings  stunden var lyckad.  Vilda fick hämta dummyn ett par gånger. Hon kommer med den direkt och håller kvar den så fint i munnen till jag ber att få den. Duktig liten tjej ☺. Bara fortsätta bygga vidare på det. I sakta mak , med glädje och kärlek. Lydnaden får komma eftersom , viktigast är att  nu först få Vilda at känna glädje och lycka att få apportera och samarbeta tillsammans med mig. Det är en filosofi jag hört och  lyssnat på och som jag även  tror på. ☺.
Liva fick oxå jobba lite med sin dummy en stund i veckan. Och tala om lycka och glädje! ❤

Blivit en del tv tittande och mys i soffan om kvällarna  i veckan . Fruktsallad har jag gjort , det är så gott . Älskar frukt! Och apelsinerna är bara så goda nu.
Nu dags att försöka sova.

Godnatt.💗

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar