lördag 20 maj 2017

Lååång blogg paus


Men nu är jag tillbaka !, men en lång paus blev det från min älskade hundblogg . Den längsta pausen sen jag startade upp min blogg april 2009. 

Det har varit ett mardröms år . Började med mina utslag/ klåda över hela kroppen som jag fick dras med i veckor .Slut och nedsatt av detta var jag , men jobbade fullt ut ändå .Allt pga arbetsmiljön på jobbet kom det fram till slut.. Men efter varit placerad ett par veckor på annan avdelning började det vända . Och dessutom stängdes den drabbade avdelningen.   
MEN ..med mardrömsår menar jag ju naturligt vis att mamma blev sjuk . Sen mars har jag varit all min lediga tid , allt jag kunnat med henne . En tuff tid tid har det varit, och är , mest då såklart mest för mamma. Men jag är så glad och tacksam att jag både haft möjlighet och kunskap att hjälpa mamma och finnas där för henne . Närstående penning har jag haft några dagar , när jag varit riktigt tvungen  men annars har jag jobbat . Känns bra att få jobba oxå, tänka på annat , få träffa mina underbara kollegor . Sköta om mina tanter och farbröder. 
Det har varit många tårar ,och är, under resans gång för mamma och mig . Men vi har oxå skrattat en del . Och det är så skönt att vi kan göra det och prata , vi pratar och pratar . Om allt . 
Sen har jag den tron , måste ha det , att mamma ska komma tillbaka . att hon ska bli bättre i sin poly neuropati . Att hon så småningom ska klara sin vardag hjälpligt själv. Men det är hårt jobb dit , på många sätt .. det vet vi ! .

Men fastän jag inte haft tid och ork att blogga så har jag ju tagit en massa bilder . Det blir jag nog aldrig för slut för :) .  Så det kommer några bild inlägg nu framöver . 
Sen så har jag ju börjat apporterings kurs med lilla Vilda . Och det ska jag skriva om ! Så fantastiskt kul det varit gå kurs med henne , det har gett mig så mycket energi och glädje ! 

Hoppas nu min paus är över , men det känns lite så . Det är vår , och lite energi börjar komma tillbaka . Och idag har det varit riktigt fint ute . Satt i solen och njöt en timme :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar