söndag 21 maj 2017

Ingen rast....

Och ingen ro!  Vilda , den lilla Vilda ..När jag skriver att jag sitter ute och solar så stämmer det inte riktigt ..Jo ute i solen är jag , men sitter.. Nä ! Hon är alert , inte går det att glömma av sig många sekunder . Hon är så alert så påhittig. Men så härlig :) . Och jag älskar min lilla Vilda . Mer och mer för varje stund vi är tillsammans . Börjar förstå varför hon har tagit husse med storm . :).

Som sagt jobbat i helgen så det blev ingen hundutställning för oss i Sjulnäs . Varken att delta eller att vara åskådare . Men jag har kunnat läsa om fantastiskt fina resultat . Och då tänker jag på fina resultat för flathams hundarna och då speciellt för Livas kull bror och kull syster . Helt fantastiska resultat , så roligt ! 
Men nästa helg , ja då är det vår tur att få springa vänster varv . Jag , Liva och Vilda åker nämligen söderut till helgen.  Fjärde året på raken jag åker ner och hälsar på Ulrika i Uppsala . Och som tidigare år prickar jag in då det är en utställning och i år blir det i  Gimo . 
Det blir så kul ! Första gången med två hundar . Vilda i junior klass och Liva i veteran klass .Har väl ingen större tro att det ska bli så framskjutande resultat . Vilda ..ja vet inte riktigt hur hon ser ut :) . Jag förstår mig inte riktigt.Men tycker det mest bara är långa ben , slank , hög är hon , minst 5 centimeter högre än Liva är hon ! (Tur Liva är en liten tik .😊)kantigt sluttande kors tycker jag hon har . Kanske lite ljusa ögon . Oj så kritisk jag är :) Men förkrossande söt tycker jag hon är  med ett fint uttryck . Jo vacker päls tycker jag hon oxå har :) , 
Och Liva.. Ja hon är vacker . Om hon bara vill visa det oxå så kommer det gå bra ;) . Hoppas skendräktigheten gått över bara , för nu vill hon mest bara bädda vart hon än är och äta , ja det är inte riktigt nödvändigt :) . 
Sen så är det ju oxå så , att det är inte lätt för en sån som mig att konkurrera mot alla uppfödare och deras fina hundar . ..
Men det är ändå kul med utställning , jag gillar det . 

Uppsala ..Ja oj så längtar och oj vad jag längtar efter få umgås med Ulrika , i flera dagar ! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar