tisdag 23 maj 2017

Igår . idag

Gårdagen ..Hel ledig dag och det var bra det för jag hade en del att göra och fick en del gjort . Johan till tandteknikern på PÄS , och där mötte jag sen upp mamma på röntgen. Efter det stannade jag sedan i stan . Som alltid försöker jag hitta mig något nytt inför utställning, men som oftast så hittar jag inget . Jo kom hem med två vanliga toppar , en rosa och en svart . Kanske passar att ha under en kavaj.  Fixade till  ögonbrynen gjorde jag , ingen färgning utan bara plockning . Blev som fint :)
Köpte hundmat, hundschampo , hundgodis m.m . Sånt där som måste göras innan jag åker söderut . Men tror nu det mesta är under kontroll. Bara packa och bada hundarna på fredag .  Eller under kontroll , nä! För jag har oklippt bägge två . Det gruvar jag mig för , tycker det är svårt , osäker är jag hur jag ska göra för att det ska bli riktigt bra . Men jag har bestämt mig att jag ska fixa det helt själv denna gång . Jag måste ju börja för att jag ska lära mig , skönt att inte vara beroende av andra och kul att klara det själv :)
Bilen fick sig en ordentlig upprustning igår kväll vilket var mycket nödvändigt. !Både ut och invändigt , .Men nu är den så fin ,som ny . Dessutom har den varit på service idag , så nu är då den redo för Uppsala resan.:)

Sov hos mamma natten till idag då vi hade tid  klockan åtta i morse I Sunderbyn på neurologen. Klockan sju hämtade sjukresor oss . Sjukresor ..Innan vi var i Sunderbyn så hade vi åkt både över Klöverträsk och sen med bil färjan över till Boden vägen. Men fort gick det då ...!
Och hem...Vanlig buss från Sunderbyn till Piteå sjukhus där handikappbussen väntade och tog oss hem till Sjulsmark. Förstår att chaufförerna tycker att organisationen kring sjukresor har mycket att önska .. Hem kom vi då till slut, men tror nog det blir Saab eller Daccia hädanefter. :)
Men mötet med neurologen gick bra , . Vilken fin läkare, hon gör då vad hon kan för att hjälpa mamma . Nu är det bara vänta och se vad proverna visar , och hoppas .!

Jag och mamma tog oss en promenad ner till "Burken" och hälsade på Sol-Britt . Så vi fick se hur lägenheterna ser ut . Snart är det ju dags för flytt , ja nog blir det konstigt när huset säljs och mamma och DanOlov bor där nere på Burken .  Men det kommer bli bra .
Vi har tränat att gå i eftermiddag . Både inne och ute . Ja det blev en liten sträcka på gräsmattan oxå. Bra träning att gå där det är mjukt och ojämnt. Mamma kämpar på , hon är i en rent sagt jävlig situation . Men hon kämpar på . Min mamma 💓.

Innan middagen tog jag Liva och Vilda med mig till skogen. Började  med träna Vilda . Litet fältsök och ett par linjetag . Lade in lite lydnad i det hela oxå. Jag tycker hon är så duktig . Upplever att hon lär sig så fort . Har ju knappt tränat nåt med henne och vi är redan där vi är . Jag är ju såklart jätteglad över det ,  men samtidigt lite rädd , rädd att jag ska göra något fel . Göra något fel så jag förstör henne , förstör något som ser ser ut att kunna bli hur bra som helst . Men det jag bestämt mig är att jag ska skynda långsamt ,vi ska  bara ha kul tillsammans och känna glädje när vi tränar .
Vi fick oss en härlig promenad efter träningen efter häst rundan . Liva hann ju ner och bada , Vilda var lite mer försiktig . Blir perfekt nu nere i Uppsala och träna lite vatten jobb. Varmare vatten och så.
På återseende.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar