onsdag 3 januari 2018

Uppdatering Liva

En låg Liva , vill inte till veterinären längre . Desto gladare när hon fick tugga ben som matte köpt medan vi väntade på svaret :)

Var ju för en vecka sedan till djurkliniken i Öjebyn . Stygnen togs och en ny sänka . Till min förtvivlan hade sänkan gått upp till 153!  Denna eftermiddag gick luften ur mig .Jag bara grät . Kvällen , natten . Tårar och många tankar . Det var faktiskt så att jag nästan önskade att allt var över , önskade hon skulle bara somna in där hon låg på min arm . Nu kan det kännas hemskt att jag kände så , för  Liva var ju ändå pigg . Men jag var bara så slut ..

Men bara ta nya tag . Veterinär besök igen i Gammelstad på torsdagen , för att prata och få råd vad som man ev . skulle göra . Träffade Linda , en fantastiskt tjej som verkligen lyssnade , förklarade . Vi gick igenom proverna och röntgen plåtarna . Det var så skönt för mig att verkligen få känna att jag förstår och vet alla turer som varit .Det har jag ju såklart fått berättat för mig under tidens gång , men det är lite svårt att ta in allt när man bara är så ledsen och så rädd .
Det blev så att att antibiotikan avslutades och hon blev insatt igen på metacam som hon nu ska ta tillsvidare .  
Igår ringde Veterinären som tog emot oss när vi kom in och som opererade Liva . Hon ville höra hur Liva mår . Vi pratade en lång stund . Och hon sa det kunde vara något autoimmunt som höjde sänkan , och att blir hon sämre kan man ge en kortison kur . Men vi får se , nu tar vi en dag i taget . Njuter och gläds av varje dag Liva får mår bra och vi får ha henne kvar hos oss ,
Sen får jag se om vi tar en ny sänka på en månad , det gör ju ingen skillnad ,. Men känner jag mig rätt så betalar jag nog den där tusen lappen  för det skulle ju vara intressant att veta .. om metacammet gör så sänkan blir bättre.. 
Nu mår Liva bra , äter med god aptit , vill busa och är glad . Men jag vet att det fort kan vända och är förberedd . Eller förberedd ..kan man vara det . Liva är gammal och sjuk har hon varit , så är det . 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar