onsdag 10 januari 2018

Fyra veckor . Lycka


Idag är det fyra veckor sedan Liva blev sjuk , fyra veckor sedan hon opererades. Och idag så fick hon på vår promenad vara  okopplad . Stor lycka och glädje för Liva och ännu större lycka och glädje för mig att få se min älskade Liva så pigg , så glad , så frisk!   Hon fick inte springa så mycket idag , jag vill ta det försiktigt med henne och gå varsamt fram . Därför jag  oxå valde ta med Maya som sällskap idag , vår Maya , den mest lugna och sansade av våra hundar . Vilda vill jag inte ha lös tillsammans med Liva än ,  det blir så mycket bus och spring . Och Vilda är så våldsam och okontrollerad i sitt sätt att leka , än .  Kanske jag är nog så överbeskyddande , men jag är bara så rädd om min Liva . Skulle vara så onödigt om nåt hände , som hade gått att undvika så att säga . 

Nu vila en stund , sen dags för ännu en jobbar natt . Två av tre. Alltid nedräkning nu för tiden . Ändå går det så bra bara jag väl kommer dit och nätterna går fort ! Och mina fina gamla , så tacksamma och så fina att hjälpa .  Det är bara detta med arbets miljön ..Att gå hem med hud påverkan i ansikte och utslag på bröstet . Även påverkade ögon . Men ögonen kan jag leva med , men ansiktet.. Jag känner mig förtvivlad , och vet inte vad jag ska ta mig till . Men egentligen ..är det mitt problem ???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar