måndag 8 januari 2018

Måndag

Måndag och ledig dag . Blivit en del jobb vid datorn idag .. med ända ljus och min  fina lilla glasängel bredvid mig .  Har inte bara suttit vid datorn , två lite längre promenader har hunnits med . . Julen åkte ut igår kväll och idag har jag dammsugit och torkat lite damm . 

Ena svängen gick vi upp mot Harrträsk . Liva får fortfarande vara i koppel , men jag ser riktigt hur frustrerande hon tycker det är ! Hon är ju så pigg :)



Ja min Vilda..sådan energi denna hund har ! Hon ser ju inte ut för nåt ..än..men hon är ju som en valp än i skallen . Så kanske det kommer så småningom ..både kroppen och knoppen :) . 
Ikväll var jag faktiskt bara ut och gick med Vilda . Det har blivit väldigt lite egentid med henne ,nog så lite av allt när det gäller henne !  men året som var...ja det var tufft . Förvånar mig att jag ändå orkat med allt så pass som jag gjort,  mest förvånade är att jag kommit mig iväg på jobbet som jag gjort .. 
Men ikväll var det bara jag och Vilda en stund . Tog med mig en dummy och stannade till vid backgårds. Lite inkallning och så fick hon hämta dummyn några gånger . Det gick väl skapligt . Sitta still och vänta på inkallnings signal är hon duktig på , men detta med att inleverera dummyn.. där finns mycket att önska :) Men  jag hade tålamod  så vi fick en fin liten tränings stund tillsammans . 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar