fredag 20 juli 2018

Då var det Vilda ..

Så var det Vildas tur att bli sjuk , eller otur . Hon började spy igår kväll vid halv tio , kräkts med jämna mellan rum hela natten, tappade räkningen hur många gånger det blev, men mycket sömn blev det inte för oss inatt  . Sista gången hon kräkts är idag på förmiddagen vid halv tio . Stackars liten ! 
Hon har varit riktigt slak idag (inte konstigt det! ) . Inte provat se åt mat , bara vänt bor blicken åt allt jag provat med .  Men jag har Royals vätske ersättning hemma så det har jag pytsat i henne med spruta . Har även haft kontakt med Djurkliniken i Gammelstad för att rådfråga lite . Då jag ändå var på jour tid var vi som överens att jag skulle avvakta , fortsätta pytsa i henne vätska och hålla koll på allmäntillståndet . Och skulle hon börja om att kräkas , bli vinglig skulle jag komma in med henne . 
Var iväg och köpte blodpudding , och faktiskt så ville Vilda smaka lite av det . Precis som för Liva och Maya när dom inte velat äta nåt så har det gått med blodpudding .
Då Vilda senare idag bajsade bara vatten så blev det en tur till djurkliniken i Öjebyn. Jag köpte Canikur och intestinal torrfoder .  Men nu verkar det då iallafall vänt , hon har ätit en liten portion av torrfodret och vätska har jag fått i henne .  Ingen mer kräkning . Skönt! 
Ja dessa älskade vovvar . man hinner ju bli så rolig och tankarna bara far . men denna gång var det nog "bara " värmen som var orsaken eller att hon fått i sig något olämpligt . Hon är ju bra på äta sjögräs och allt annat smått och gott som kommer i hennes väg ! 
Kanske även blivit för mycket bad och alltför  långa stunder ute på stranden för henne.. Jag vet inte . 




Räddaren i nöden ! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar