tisdag 8 juni 2010

Tonåringar

Ikväll kom jag och Liva oss iväg på jaktträning. Vi var ovanligt många ,men det är ju jätte kul, och så bra för hundarna ..
Vi tränade enkelmarkeringar,linjetag och fält. Det gick riktigt bra, förutom på fältet där det var nog så lite fart.. Enligt uppfödaren så håller skendräktigheten i sig än.

Det har varit skönt med en ledig dag, som vanligt blir det inte så mycket nyttigt gjort, men det är viktigt att få ta det lugnt också. Ska ändå försöka ta mig an strykhögen nu.

Att man har en tonåring i huset har vi verkligen fått känna av.!! Full rulle hela tiden, sena nätter ,tältning. m.m. I natt har vi fyra tonåringar till som visst ska sova här.. Det är härligt att se hur kul de har och vad de hittar på roliga saker tillsammans. Jag känner så igen mig själv!!
Sen så sköter dom sig exemplariskt, man bara hoppas det fortsätter så ..

1 kommentar:

  1. Hmm...de kanske går bra att sköta sig exemplariskt när de är med er för resten av tiden så busar dom? ;o) då har dom lixom "gjort av sig" det olydiga som måste ut....Näää skoja bara...hihi. Blir så full i skratt när jag ser dina lapphundar...att du gav de på den rasen igen...tänker bara på den ni hade när vi var små..rymmaren...gud vad ni har kutat efter den hunden..hahaha...och så köper du en igen, inte bara en..utan två!! Det är för roligt...du borde vara bränd för evigt med den rasen. Fast dom är hemskt söta dina damer, alla tre!

    SvaraRadera