fredag 11 maj 2012

Pigg och alert

Har jobbat natten till idag , full rulle var det men när man har de finaste arbetskamraterna så går det ändå riktigt bra. Fast sådana här nätter så skulle vi lätt kunna syssselsätta en till personal..utan problem..
Det blev bara att sova knappa tre timmar idag, men jag har varit pigg ändå och riktigt duktig om jag får säga det själv. Har städat sovrummet ordentligt, var ganska så rörigt...Bl.a så har Lars nu fått tillbaka sitt nattduksbord :) Det har jag haft på skrivbordet (i sovrummet)så jag kunnat stå vid datorn, men nu känner jag att den lilla tid jag har vid datorn så ska jag sitta, ännu ett tecken på hur mycket bättre jag blivit , lycka!
Efter middagen blev det en skogspromenad bara med Maya och Kanaya för en gångs skull..Men så stor skillnad det är när inte Liva är med, dom håller sig nära mig hela tiden och är så lyhörda. I vanliga fall så har dom fullt upp med att valla Liva som rör sig som en virvelvind, kors och tvärs.  Det var en ganska så stillsam och skön  timme ute i skogen, det måste jag erkänna:).
När jag kom hem var det Livas tur att få sitt, hon fick egentid med sin matte  då det blev  "kvarnbergsrundan" (mitt eget namn) med cykel. Perfekt runda där hon även bitvis kunde springa okopplad. Det var en mycket alert Liva idag. Det gillas ! Och jag har varit alert idag , och även igår :). Då var jag på yoga och efter det blev jag kvar på stan och shoppade..kläder åt mig själv. Inte svårt att vara alert då :):)
Men nu hägrar sängen, dottern är borta med sina kompisar, men som tur är pappan en riktig nattuggla, .(Ännu mer än vad jag är.) och är vaken till hon kommer hem.

Vill önska er en riktigt trevlig helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar