tisdag 8 maj 2012

PM x 4

Nu har jag fått PM för de tre utställningarna jag ska på i maj och även PM för viltspårs provet jag och Kanaya ska gå sista helgen i maj. Vi startar som fjärde ekipage på lördag. Oj vad det ska bli spännande.. nervöst såklart men så vansinnigt roligt! Nu måste jag bara få det till att bli att träna lite, hon bör ju åtminstone få gå ett spår innan provet :).
Träffade lillebror i gårkväll och han har kråkor i frysen som jag skulle få så nu är det dags att börja träna apportering med Liva..äntligen. Det är nog den  roligaste aktiviteten jag gör med hundarna, men utställning och viltspår är ju oxå jättekul. Och våra härliga vinterpromenader ..och mys i soffan ..:):)

Ikväll blev det en promenad mot "mora". Det är nu full fart på hundarna!!Först efter de sprungit som tokar i över halvtimmen så lugnar de sig lite och börjar lyssna något så när. Det blir ju inte skogen varje dag nu, har cyklat en del med dom och så har det blivit koppelpromenader.Så när dom får komma till skogen är dom ju så lyckliga! Har börjat jobba 68% nu och det går bra fast visst känns det...Men jag är på god väg att bli mitt rätta jag :)och det är lycka! Och hundarna går det ingen nöd på, de är ute på gården hela dagarna och håller ställningarna:) och motion får dom..men jag hade gärna sett det var lite mer. Men det kommer..

Ha en fortsatt fin vecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar