lördag 19 maj 2012

SKK utst. Sjulnäs

Vilken dag det här blev!  Vi har varit på SKKs utställning i Sjulnäs med Kanaya och det gick bättre än vad jag någonsin vågat hoppas på . Excellent med CK och sen tredje bästa tik med reservcert blev dagens resultat!
Extra kul är det att det var en finsk domare som dömde och jag har hört att det inte är så "bara" för de domarna. Dom vill  ha den "rätta typen",  mycket noga med bl.a benstommen, rätt pälskvalité (har jag nu fått berättat för mig).
Och den här finska domaren var då inte givmild med den röda lappen. Jag sa till Lars innan vi skulle in i ringen att få se verkligt hur det här går när så många fått blått..Han svarar..Klart det kommer gå bra, det är  bara se så fin Kanaya är. Och Husse hade rätt :):).
Jag har så lätt att tänka negativt , speciellt när jag blir lite nervös, men egentligen tycker jag att Kanaya är riktigt, riktigt fin. Och vet ni, den här domaren såg Kanaya precis som jag ser henne. Håller med fullt ut vad som skrevs på kritiklappen!

Kritiken och bilder kommer sen..

Nu ska jag strax bada Liva, det är ju hennes tur i morgon.  Vet ni,  det är samma domare som dömer Liva imorgon som dömde Kanaya idag..Lite festligt det :)


Ha det gott

1 kommentar:

  1. Jättegrattis till dig /er ! Man ska aldrig se sig slagen på förhand , se så himla bra det kan gå =) Ha det jättegott ;)

    SvaraRadera