fredag 25 maj 2012

SKK utst Sjulnäs 20 maj

Mkt bra typ & storlek,bra huvud. Utmärkt bröstkorg o vinklar. Bra fanor
Brant kors, behöver bättre drive i steget.
Very good

Liva var en av de få, om hon rent av inte var den enda som domaren mätte. han tyckte verkligen om Livas typ. Och han sa till mig att hon var en mycket vacker tik men skulle haft bättre rörelser.  Och den här dagen fick jag hon inte alls att springa på, och jag ser på bilderna att hon inte heller står fint..hon ser väldigt brant ut i korset och har inte heller den fina svansföringen som hon haft de tidigare utställningarna. Anade att löp var på G , och mycket riktigt, måndag så var det igång ordenligt.
Men jag är nöjd med dagen och fin kritik fick hon. Att hon inte har de bästa rörelserna är inget nytt.. Skulle vara kul att se om hon rörde sig bättre om jag lyckades få henne att SPRINGA i ringen och bara älska det! Men det kanske kommer :) Får prova få igång henne  med nått annat än korv o köttbullar ..för det funkar inte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar