torsdag 7 juni 2012

Fin vecka

Trots allt regnande så har det varit riktigt fina ledigdagar  för mig....Tisdagen spenderades i Älvsbyn hos min goa vän, igår så hade Jennys lag match i Burträsk så då åkte vi ner dit och tittade på den. Vinst igen :).
Jag har inte bara rantat utan även fått lite gjort hemma, inte mycket men det är inte tanken heller. Knallat på bara lite så där smått. Och en långpromenad med hundarna i skogen blev det igår kväll..kände mig inte ett dugg orolig att ha Liva lös,trots löpen, jag brukar vara väldigt ensam ute i skogen  när det regnar,  liten risk att stöta på någon. Så var det även denna gång. :).

På förmiddagen så var jag och lade ut två spår, ett till Kanaya och ett till Maya. Ja, har tänkt börja träna Maya lite smått ..kanske, kanske det blir ett prov för henne med innan säsongen är slut. Annars så är det ju en jättefin aktivering för henne..vilket hon.även hon beböver. Spännande att se hur hon tar sig an spåret idag, det jag vet är att jag måste se till att hålla ner farten :):)
Lite fågel har jag tagit upp från frysen så det blir träning för Liva med. Jag håller då fast vid det jag sa tidigare..att det bara ska tränas med fågel, kanin. Dummies är förbjudet!  Som sagt, jag satsar nu sista säsongen på att träna för att kunna starta på jakt prov. Går det inte så är det inte hela världen , det blir ändå fortsatt apporterings träning , men då blir det dummies ..För Liva tycker ju det är så kul! Och jag med för den delen :).


Och inatt ska jag ut och jobba, det känns bara kul!
Men jag har en del trevligt att göra före så..
Ha det så gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar