söndag 10 juni 2012

Fotboll, fotboll och fotboll

Det är mycket fotboll nu.. Förutom Jennys fotboll och andra matcher häromkring så har ju EM för herrarna börjat.. Så nu går det se hur mycket jag vill och mer därtill . Faktsikt har jag skippat att se kvällens andra EM match, känner att nu räcker det med fotboll för i helgen.
Igår var vi ner till Åkullssjön(nära Robertsfors) , Jenny hade match och igår gjorde hon sin debut i div 2. Hon spelade andra halvlek och gjorde det riktigt bra :). Och hur gick matchen..jo vinst igen med 1-0.
Idag var vi och såg Piteås damer vinna med 2-0  mor Kristianstad, rolig match att se. Heja Piteå!

Ny vecka framför oss, ledig till onsdag så nu ska jag försöka komma mig ut och spårträna med lapphundarna. Det är inte så bara med öppenklass spåret så nog gäller det att stå i och träna om det ska bli prov för Kanaya. Jag startar henne inte om jag ser att hon inte alls har kunskap att ev klara ett första pris, det är ju inte gratis det här med prov, och en hel del tid tar det med. Men kul är det :).

Sen velar jag igen ...ska jag ställa Liva i juli eller inte..Hon är fin i pälsen så jag är ganska sugen, sen så har jag mina ideér om hur jag (kanske) skulle kunna få lite mer fart på henne i ringen...Skulle vilja prova nåt nytt..Det lutar nog åt att jag anmäler henne :). Så då blir det tre utställningar i Juli. Två för Kanaya och en då för Liva. Sen så har jag bestämt att jag ska till Överkalix första helgen i augusti med dom båda två. Måste bara nu komma ihåg att få tag på nåt boende medan det finns kvar nåt.
 Kul med utställningar :). Hundarna är mitt intresse idag ,klart det går pengar men egentligen så är det ett billigt intresse om man jämför vad mycket annat kostar..

Ha en bra start på veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar