onsdag 13 juni 2012

Omhändertagen..

Kanske jag inte borde berätta...men varför ska man inte kunna skriva när nåt mindre bra har hänt,nåt som gör mig mindre nöjd och stolt över mina hundar , eller med mig som ägare.
Maya har varit på besök hos farbror polisen ikväll!
När vi var i skogen så dök en älg plötsligt upp, korsade vägen bara några meter framför mig. Kanaya drog iväg efter den ,och tydligen var det fler älgar för Maya och Liva drog iväg åt motsatta håll in i skogen. Hörde på Mayas skall det var något. Allt gick så fort ,jag hann inte alls med så var alla tre borta.Ropade och skrek på gjorde jag på dom, men jäklat för döva öron!!Efter en stund kom Kanaya tillbaka, men inte dom andra två.. Blev riktigt orolig för Liva har aldrig varit borta så länge, inte ens i närheten. Jag ringde till Lars och bad hann åka och leta på"andra sidan" skogen. Efter ytterligare ett tag så dök Liva äntligen upp,en mycket trött Liva. Hon hade bakspårat tillbaka. Men ingen Maya. Då tänkte jag att antingen ligger hon skadad i skogen eller så har någon tagit hand om henne, för annars hade hon kommit tillbaka, helt säkert !  Jag tog på Liva spårselen och gick in i skogen där dom drog iväg medan Lars åkte hem för att ringa polisen, men innan Lars var hemma så fick han samtal från polisen. Någon hade plockat upp Maya vid riks 13 och lämnat in henne på polisstationen. Så det hela slutade lyckligt.  Jag är ganska så säker att hon hade bakspårat och hittat tillbaka där jag stod annars hade nog Lars  hunnit hitta henne efter vägen . Men jag är  tacksam till ni som tog hand om Maya och lämnade henne hos polisen, ni kunde ju inte veta att husse och matte bara var en bit bort ropandes och letandes efter henne. Jag skulle gjort samma sak, för visst är det så vi ska göra..??
 Det var en rädd Maya husse hämtade, stackars liten..Så ängslig hon ska ha varit..Men nu är allt bra bra med henne , förutom att hon är ganska så trött :)
Och matte får nog ta sig en funderare kring kvällens händelse och kanske även ta lite lärdom :).

Jag är i en priod nu när jag drömmer så mycket, det ena drömmen dummare än den andra, eller riktigt hemska drömmar. Drömmar som kommer igen med jämna mellanrum.Var kommer allt ifrån!!??Och vad betyder allt..Det kan man undra..
Skulle inte förvåna mig om jag inatt drömmer något skruvat om kvällens händelse, inte alls förvåna mig..


Ha det gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar