måndag 20 april 2015

Träning med labbegänget

Igår var jag och Liva iväg till Lillpite och tränade med Team Älvgården.
På bilden här : Emil och Julia med deras lilla Ester och labbekille Mogge, Peter och HB,
Björn och Nille, jag och Liva och närmast Lena och Pepper. Lenas man Rolf står bakom kameran.
Liva fick börja att göra ett fält med and och kråka, första viltkontakten iår gick riktigt bra. Luktade lite extra första fågeln men sen var det ingen tvekan, upptag och inleverering direkt och alla fint i hand.  Vi tränade mycket passivitet igår, och med det menar jag riktig passivitet. Det var sitta STILL vid mig stilla som gällde. Jag tycker det gick riktigt bra, men visst såg jag det var jobbigt för Liva och att det tog på . Nyttig och viktig träning!! Efter fältet så gällde passivitets träning ett bra tag innan vi avslutade med en dirigering och en dubbelmarkering. Gick jättebra. 
Sammanfattning av dagens träning:  Hon gjorde alla moment bra, ka bara åter igen konstatera att Liva är en fantastisk markör. Och att hon har en fantastisk näsa. .Det jag önskade igår var lite mer fart,  speciellt vid inlevereringen. Men det var bara säsongens andra träning igår ,första med andra hundar. Och som sagt , jag såg det tog på att måste sitta still och göra ingenting. Min pärla är ju inte direkt van att göra det :). Och så att vara kring ett gäng hundar utan att få hälsa eller att busa. Ja det är jobbigt det :).  Men bra träning!!


Och dessa fina bilder togs på mig och Liva. 
Så tacksam för alla bilder som jag fick hemskickat till mig . Tack Lena och Rolf!. 
Det gick lätt att jobba inatt , trots lite sömn och förkylning. Och detta tack vare en trevlig hund dag med fin träning tillsammans med vänliga människor.  Och så dessa bilder! Ja , jag älskar bilder och älskar fota, kanske svårt at missat det :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar