onsdag 8 april 2015

Vardag igen

Idag har solen lyst men oj vad det har blåst! 
Varit hos mamma idag, hjälpt henne med lite kort, ätit god lasagne och nybakade bullar. Vi var och träffade lille William, så söt och glad lite kille! Nästan tre månader är han nu.
På väg hem stannande jag vid kyrkberget och gick en promenad mot jaktberget. Blev inte så lång promenad då det inte var uppskottat hela vägen och skoterspåret höll inte alls . Men var då ute en halvtimme så Liva och Kanaya hann springa och nosa av sig litegrand iallafall. Ja Kanaya hann då även  rulla sig i något , stank bara kodynga, så det blev en ordentlig dusch för henne när vi kom hem. Ja nu börjar detta elände , med leriga , smutsiga hundar som dessutom ska rulla sig i allt mindre trevligt. Tacka vet jag vinter och snö!

Och idag ..efter alla år så fick jag se , och föreviga, hur Liva kliver försiktigt upp i soffan bredvid Felix och han ligger kvar!! Tätt inpå varandra sover de en bra stund. För första gången.!så gulligt att se.
Kanaya mår som synes väldigt gott ikväll på soffan. Men jag tycker hon inte riktigt är sig lik, nåt som inte stämmer. Får för mig hon har nåt på gång i halsen, som hon hade för nåt år sedan. Men äter gör hon än. Jag får se och avvakta vart det bär av..
Ikväll har jag varit på bio!:)). Jag och Ulrica har sett Still Alice . Bra film och trevlig kväll.

Nu ska jag strax sova.
                       Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar