lördag 11 april 2015

Säsongens första träning







Sov som vanligt inte lika länge som jag hade tänkt och velat. Men nu har jag bestämt mig..att bara acceptera att jag sover inte mer än fem timmar .Att sova till klockan ett är tydligen normalt för mig och att allt efter det bara är en bonus. Inte sagt att jag inte behöver mer sömn, men tydligen klarar jag då  mig. Och så får jag försöka sova lite mer de nätter jag är ledig, sova ikapp lite så att säga.

En fördel att behöva lite sömn är att det då blir så mycket tid över till att göra så mycket annat trevligt än sova :) Som idag. Jag och Liva har haft en underbar stund på tu man hand och säsongens första träning blev av.
Jag lade vikten på att träna stoppsignal och lite linjetag. Och såklart fick hon även göra ett fält. Fält tycker hon bara är så kul så det tycker jag är perfekt att avsluta med som bästa belöningen :) .
Har jag haft det minsta tvivel att fortsätta satsa och träna inför prov p.g.a Livas ålder så har det tvivlet totalt blåst bort i dag. Så otroligt fartig, galet lycklig och motiverad har jag nog aldrig sett min älskade Liva . Bara att se henne..ja man kan tro det är en unghund som flyger fram :). En vild , tokglad , olydig och något ouppfostrad unghund :):). Ålder är verkligen bara en siffra..
Och duktig var hon idag. Kanske lite vimsig och så bytte hon dummie en gång på fältet. Men det var lite mitt fel då jag var lite ofokuserad p.g.a fotandet;)  Och hon såg ut att vara så lycklig över att äntligen få apportera igen så hon är förlåten att det "tiltade" om lite i lillhjärnan mellan  varven :)
Efter vi tränat så gick vi även en härlig promenad i skogen , så dubbel belöning blev det. Och bara få vara själv med sin matte...det är belöning det, från första stund ! :) .

Det blev pizza till middag. Pizza ja....det är bara gott första tuggorna , mätt blir man efter halva men man äter ändå mer för det man är snål och så mår man aldrig bra efteråt och dyrt är det- alltså har jag bestämt mig även där...det är färdig ätit pizza för min del nu :))
Nu dags börja tänka på bege sig till jobbet.
Jo.., promenaden blev av igår efter middagen :) Fem kilometers promenad blev det för mig och Liva , delvis efter skoterleden som fortfarande håller att gå på :)
 
Fortsatt trevlig helg
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar