fredag 10 april 2015

Paltkok

Bloggar några rader medan jag väntar på palten ska bli färdig:)
Har jobbat natten som var och ska ut två till. Och ska säga jag är paltsugen när jag hade energi till att ställa mig att göra palt idag!:) Gott ska det bli , förhoppningsvis.

Fortsatt blåsigt är det , ledsamt och jobbigt men det är bara försöka gilla läget och göra det bästa av situtionen. Som med allt annat.. Liksom igår har jag tänkt trotsa stormen och gå en långpromenad efter middagen. Få se om orken och energin räcker till det.
Igår hade jag lite pälsvård med vovvarna. Kanaya blev ordentligt klippt kring och under tassarna . Fin blev hon och det bästa...kanske följer med in mindre smuts.
Liva har jag börjat grovklippa. Det blev halsen igår, inte det lättaste men jag tar det lite i omgångar. Och så ska mamma få hjälpa mig med vissa delar.
Liva tycker inte om att bli klippt om jag säger så!:)
Nu är palten snart färdig:)).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar