måndag 20 april 2015

Stopp signal.

Jag sov ju till halvtvå idag:). Snart ska jag iväg igen och jobba men först några ord om min och Livas tränings stund ikväll.
Vi hämtade Johan i stan och så blev det middag på Big Boy. Gott !
Efter middagen så blev det årets första cykel tur med Liva. Vi tog en liten omväg till Backgårds så det blev en lämplig första sväng. 
Vi tränade mest stopp signal idag. Även lite tecken.  Och det gick skapligt.  Tecken är hon ju ganska så klockren på men detta med stopp signal.  ..Det jag inte vet är om hon riktigt förstår vad det handlar om eller om hon inte riktigt vill / orkar lyda. Att hon har svårt att fokusera.  Jag utgår från att hon inte riktigt har förstått:). Så vi tar det lite pö om pö..men jag tycker det är svårt att träna denna bit. Känner att jag måste få mer hjälp och tips om det i slut ändan ska bli något. Men det är bara traggla på och vi har då en mysig stund när vi tränar. 
Nog för vi blev osams en liten stund ikväll när hon stack iväg och åt katt skit och sen inte lyssnade ett dugg när jag kallade på  henne. Grrrr!
Nu väntar jobb. Ha det gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar