onsdag 13 januari 2016

Lediga dagar

Ja dessa två..Ibland så ser man faktiskt att dom ändå känner nåt speciellt för varandra .:) Ett fint syskonband finns där . Och dom är bara så go och fina . Men ibland så slår det gnistor , eller rättare sagt det är Kanaya som är lite ugli mot Maya . Det är tur då Maya inte bryr sig om henne , nä ingen bryr sig speciellt eller har respekt för mitt lilla troll  när hon försöker mopsa upp sig . :) Och det är för att hon är så genomgo och snäll precis som hon ser ut . Min lilla ängel , ja kärt barn har många namn . 
Men det händer dom ryker ihop och då är det inte kul !  En gång fick grann kvinnan komma och hjälpa mig sära dom åt. Ja dom blir galna , ingen ger sig ! Faktiskt obehagligt att se . Men som tur är det väldigt sällan . Och när det hänt är det kring löptider då hormonerna flödar . :) 


Efter fyra jobbarnätter så är jag nu ledig några dagar . Känns skönt! Men nu känner jag mig pigg , har lyckats komma ikapp med sömn dessa två nätter jag varit ledig. Min räddning ..att jag sover oftast bra när jag är ledig . Ja få se hur länge till det blir natt jobb för mig ...men frågan är bara vad jag ska hitta på då . Men det löser sig nog , jobb lär jag då få det är jag inte orolig för . Gäller bara att riktigt känna efter vad jag vill göra . Vård och omsorg är stort , behöver inte vara på Norrgården för att jobba med människor . Börjar få nog av dessa väggar ..

Igår åkte julen bort . Går fort att få bort bort själva julsakerna , men innan man bytt ut ljuslyktor torkat damm  m.m. så har den dagen gått. Passade även på att städa till i mina "pynt" skåp , det var inte värst men nu är det riktigt fint .:) Och vad jag har grejor...och ändå har mycket åkt bort , ja mamma har fått en del . Och kupan :).
Men..jul gardinerna är kvar . Efter avverkningen på framsidan så känner jag att jag vill ha nya gardiner . Förr har ju dessa tallar både tagit bort ljus och insyn . Så nu vill jag ha gardiner med färg ! och mycket tyg .  Ja det får bli morgondagens att göra , ragga gardiner och göra andra ärenden . Både hund och katt maten börjar vara slut . 
Men det blir imorgon för nu är jag på väg till Sjulsmark och mamma . Länge sedan jag var där . En promenad blir det med vovvarna , kanske inte så långt idag , kallt idag med. En liten tur iaf. 

Ha det bra 
Kram 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar