fredag 29 januari 2016

Äntligen!

Var ute ett bra tag med Liva och Kanaya , i dags ljus och sol! Så nödvändigt att äntligen få tid att umgås med dessa glädjespridare .

Vakade av idag efter fyra jobbarnätter. Sömnen har inte varit en bästa , men har ändå som vanligt varit pigg om nätterna. Tur det , för det har varit mycket ..Vi gör så gott vi kan , men ändå ska det alltid vara något man får höra eller läsa man skulle gjort mer eller annorlunda. Det är tråkigt...Men tur det bara är från en liten liten klick som det alltid kommer ifrån. Och tur att jag inte tar åt mig personligen , men visst är det tråkigt.  Men som jag försöker intala mig själv, bara gilla läget och bita ihop över hur allt  är, går inget att ändra på ändå ,  eller så bara byta jobb, .. 
Men faktiskt så känns det helt okej annars just nu att gå på jobbet . Ulrica ska prova jobba natt :) Sen tror jag och hoppas på ännu en kollega från dagen ska få en av tjänsterna som nu blir ledig till våren . För mig personligen skulle det inte kunna bli bättre . Två fantastiska undersköterskor som skulle passa så bra att sköta om de gamla på nätterna . Men samtidigt är det en stor förlust för dagen att tappa dom . 

Enda gången den här vovven bär täcke, när hon badat och ska bli extra snygg inför utställning. Ser fram emot morgondagen. Få se och prata med andra människor Och såklart se en massa olika fina hundar . Sen vad jag förstår så är vi ensam i veteran klass, lite tråkigt. I en ev. final så är jag ju ensam .Funderar på be att få byta och gå i öppenklass. Men ifs , det spelar inte så stor roll.  I och med att det är en auktoriserad domare på flat så vill jag samtidigt att Liva ska få bedömning efter den veteran som hon är . Intressant läsning det !
Nu en dusch sedan hopp i säng . 
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar