tisdag 19 januari 2016

Igår.

Igår var det "bara "-22. Kallt men ändå inte kallare än att vi kunde vara ute. Drygt en halvtimmes promenad blev det sedan tyckte jag det räckte för mina vovvar , men dom hade nog gärna varit ute en stund till. Bilderna är från igår.   En viss speciell är lika mycket under snön ☺.

Idag har det varit  nog så kallt så det har bara blivit att ta det lugnt inne. Inte gjort mycket,  men är ganska så seg och slut i kroppen efter dessa fyra jobbar nätter.

Det är mycket prat kring att höja ob tillägget Och ja , absolut det måste göras för det är ett skämt! MEN det måste oxå göras något åt bemanningen , våra arbets villkor.Dygnet runt .! För ingen varken vill eller kommer att orka med att ha det så här i längden.

Men nu har jag då bara en natt kvar sen får jag då lite ledigt . Bara hoppas återhämtningen lyckats  och framförallt  arbetsglädjen  finns där när det är dags att börja om. Det är det senare som är det största problemet. . Pigg blir jag fort .

Kram.💗. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar