torsdag 4 februari 2016

Norrlabbens inofficiella utställning.

Det blev en lång dag där i totohallen, Men en mycket trevlig sådan. Liva var ju enda veteranen och jag frågade om jag skulle få gå i öppenklass istället . men en veteran ska gå i veteran klass blev svaret . Och när hon dessutom är snart nio år . Hjälpte inte att jag sa att hon är fräsch och pigg och ofta tas som unghund . :) , Jaja jag gjorde då vad jag kunde för att få lite konkurrens i en final :) Men jag åkte ju inte för en placering utan för att få en bedömning på min "tant" av den duktiga auktoriserade domaren på flat Tuula Pratt. Och vilka ord jag fick läsa på kritik lappen! 

Bis veteranen med sin stolta matte och vackra rosett .

Glad veteran,Utan ålderstecken, tilltalande huvud o uttryck
vacker huvudlinje,välvinklad, bra benstomme,rymlig kropp, 
väl ansatt svans, vacker päls, rör sig bra från alla håll.'
Tilltalande helhet som är en ära för sin ägare.

Ja vissa bilder är ju inte så smickrande  :) Ser ut som om jag drar henne på en viss bild ! 
Men tydligen såg då helheten bra ut :)

Men detta med utställning är ju fortfarande inte någon favorit,  fort uttråkad vovve. Visst är hon glad och pigg i ringen ,men vi som känner Liva och sett henne när hon får vara ute i skogen och springa , ja vi ser stor skillnad på glädjen, och utstrålningen . Tänker varje gång hon får glad och pigg på kritiklappen ... att oj om dom då fått se henne i skog och mark. Eller under en jaktträning. Så stor skillnad på henne då mot för i utställnings ringen, nästan som dag och natt .

Men i vilket fall , den otroligt fina kritiken gjorde mig tårögd. Och jag var bara tvungen att lägga ut den på facebook, vilket jag aldrig gjort tidigare. Men så glädjande och fint att se hur många som delade den glädjen med mig. Och som kunde förstå förstå och känna hur jag kände det, 
Tack och kram . ! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar