söndag 28 februari 2016

Över fjörn

Jobbar helgen är över . Har faktiskt kännts riktigt bra att jobba. Och pigg har jag varit.  Känner mig pigg hela jag faktiskt.  Vårkänslor som jag har ☺.
Redan klockan tolv steg jag upp , var ju jättefint väder idag och då kan man ju inte sova alltför länge. Promenaden idag gick över fjörn mot Lakafors, riktigt fint att gå. Perfekt uppsikt både över skotrar och människor.  Var ute drygt en och halv timme , tog som synes en del bilder och träffade även någon bekant som det blev att surra med.
Liva hittade till sin lycka en tennisboll där på isen . Mycket snöbadande blev det oxå , det är ofta dom snöbadar samtidigt , jamen något söta de är !. Och mycket spårande i djupsnön  är det . Hon är nu alert tanten ☺. Och lill trollet ja hon är pigg hon med, hänger med bakom Liva gör hon emellanåt .
Ikväll har vi  sett en bra film, jag kan ibland riktigt längta efter  soffan och tv tittande. Heltid natt.. , ja inte blir det så mycket se tv. För när nåt börjar som man vill se ja då är jag på väg till eller på plats på jobbet.
Men nu är jag trött! Godnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar