måndag 8 februari 2016

Sköna söndag

Var en ganska tung gått promenad idag, men härligt ändå. Och hundarna njuter som synes i all snö :).Och bra motion fick vi , alla fyra ! 
Då Lars fyller år idag hade vi tänkt bjuda svärmor och svärfar på mat, men då vädret inte var det bästa tyckte vi det var onödigt de skulle sätta sig iväg efter vägarna. Så det får bli imorgon istället.
Men jag har då bakat lite idag, och tårtan får bli imorgon . Men något gott måste han ju få , så jag tvär gjorde en rulltårta innan middagen.  .Då jag bara har sett och läst om nutellans dag sista dagarna , så fick det bli just nutella jag valde att fylla min rulltårta med :) . Snabbt, enkelt och  riktigt goda bakelser blev det :)

Och ikväll , ja då gick vi en riktigt fin promenad . Gick Röveln , men vek av efter halva rundan och tog skoterleden in till byn . Skönt att slippa gå vägen och kul tyckte Liva för då fick hon vara okopplad :) Jättehärligt ute , inget snöande och bara ett par grader kallt. En sådan här kväll då jag bara skulle kunna gå och gå och gå ..En dryg timme var vi ute , och jag hann hem till skidskytten som började klockan tio. Och det var nåt att se det , tur idrott visas på tv.!:)
Tänkte när jag gick efter leden , att vilket jobb detta skoterfolk gör. Håller lederna fina, skyltar , bygger broar m.m. Och allt ideellt. Så tacksam att ni finns , och för allt det ni gör. Har många många fina utflykter och promenader tack vare er. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar