torsdag 25 februari 2016

Ibland hinner man en del.




Idag är det en sådan här dag då jag jag känner att ...mmm det här har varit en bra dag. 
På förmiddagen var vi och städade ur Jennys student rum, ja nu har hon flyttat hem , Student tiden i Älvsbyn är över . Jag tyckte det var nyss vi lämnade henne där i hennes  student rum , jag minns fortfarande känslan (jobbigt var det) och vad vi sa till varandra i bilen . Men nu är hon hemma igen och vuxen! Bara hoppas nu på jobb . 
Tänkte baka barnens favorit kladdkake muffins när jag kom hem , men nä , sa till hundarna att vi kan bara inte vara inne i det fina vädret . Så vi gick ut på en långpromenad istället . :). Bakningen blev ändå av , men lite senare. 

Och ikväll har jag gjort något jag verkligen tycker om , speciellt efteråt, då känner jag mig så lugn och nöjd . Jag har städat och rensat bland papper , grejer . Fått ordning i skrivbordet och i garderoberna i sovrummet . Jag ogillar skarpt ha oordning i lådor och skåp, en massa gamla papper och saker liggandes hur som helst . Då gör det mindre med hundhår lite här och var :)
Så nu har jag fint , men tomt blev det . Tänk vad man kan samla på sig en massa skräp och tänk så bra det går att kasta en massa när man väl bestämt sig för att här ska rensas ! :)

Jag har även fört över bilderna till datorn ,som jag tagit med min nya digitala kamera . Köpte mig en ny digital kamera i höstas ,då den gamla gett upp. Eller snarare nötts upp ! :) Använder ju mest mobilen , men det går bara inte vara utan en vanlig liten digital kamera !. Ute bilderna idag är tagna med den . Som jag gjort ikväll gjort lite kollage av . 


Och Felix, ja han mår riktigt bra . Särbehandlad och lite bortskämd blir han allt nu . Brukar absolut inte få äta skinka från bordet , eller ens ha tassarna där . Men idag fick han det , tyckte Jenny :)
 Men nu är det dags att komma i säng! Blir tidig morgon , Gammelstad , Sävast , Storheden står på programmet . Mer om morgondagen i morgon . 
Ha det gott
Kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar