tisdag 9 februari 2016

Maya löper.

Ja nu löper Maya,en månad senare än vanligt. Hoppas bara Liva låter dröja ännu  ett bra tag till , sett till säsongens jaktträning  skulle det vara toppen !
Imorse var Maya på återbesök och spolade anal säckarna igen. Idag kunde husse åka själv med sin tjej. Då jag jobbat inatt kunde jag inte följa. Men det såg riktigt bra ut , hade helat så fint och det var inte alls så inflammerat nu. Så skönt att höra att det går åt rätt håll! Men det blir en spolning till igen om tio dagar .
Jo jobbade inatt ,men bara en enkel natt. Rent lyxigt kändes det och skönt! Steg upp redan klockan tolv , men inte får jag mycket gjort när jag vakar av inte . Jo  nog får jag gjort saker men inte det jag borde och hade tänkt , som t.e.x byta gardiner :).
Gör trevligare saker istället . Som i eftermiddag då jag hälsat på Ulrica.  Hon bjöd  på supergoda semlor , semmel bullan hade hon bakat själv . Jättegoda! I samma klass som de min mormor gjorde , och det säger inte lite!
Bruna bönor , fläsk och korv till middag blev det ,  inte helt fel det heller.
Och ikväll gick jag rövel svängen igen. Liten annan väg bara men dryga timmen var vi ute. Maya fick av förklarliga skäl stanna hemma , hon är ganska så medtagen av sövningen.  Har inte velat äta och ligger mest och halvsover.
Tog en bild på stackars Maya och Felix där de ligger så fint .
Och super semlan förevigades oxå .:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar