måndag 22 februari 2016

Då var det Felix tur då.

Felix blev inte bättre i sitt ben under helgen så imorse ringde jag till veterinären . Jag valde att prova Din veterinär som öppnat vid buss station i Piteå. Halv elva fick vi tid.  
Till min stora lättnad visar det sig att Felix har fått ett bett , det har blivit ordentligt svullet och infekterat  . Jag skriver lättnad då jag fasade för att det kunde vara något trasigt i benet , även den kvinnliga veterinären såg jag blev lättad och hon gjorde t.o.m tummen upp :) . Felix sövdes , såret spolades ordentligt och han ska nu äta antibiotika och smärtstillande några dagar. 
Idag är jag glad ! Att jag är 1500 kronor fattigare spelar ingen roll , inga pengar det bara Felix blir bra . Och det hade ju kunnat vara mycket värre ! 
Sover på Jennys säng, lyckligt ovetande om bilfärden som väntar .
Felix fick vara i hundburen i bilen , sen i kattburen . Det gick bättre än väntat bilfärden . Han blev lugn när han hörde min röst . Men bajsat hade han gjort när vi kom fram :) 
Felix var lugn och trygg som han inget annat gjort. Och fina komplimanger fick han , bl.a såklart om han otroliga päls ! 

 Här är det en trött kisse .
Hemma . Kattlåda är inhandlat . Många år sedan vi hade en sådan , men det ska finnas nu ifall han vill gå på den. Tveksamt det .. 
Men medan han har tratt tänkte vi ha han inne . 

Första besöket hos Din veterinär  och har bara gott att säga . lugnt och stillsamt var det där. Kompetent och vänlig personal.  Det kändes mycket bra !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar