söndag 7 februari 2016

Jokkmokks marknad

Idag har jag , mamma och Tolle varit på marknaden i Jokkmokk. En kall men mycket trevlig dag. Det var mycket folk , men jag tyckte faktiskt nästan det var trevligt att trängas lite :).
Träffade även Tobbe och hans familj som oxå besökte marknaden. 
Men jag var tacksam idag att det  var brorsan som körde , det var nu snörök och eländigt efter vägen på väg hem. Och vissa kör ju som om det är hur bra som helst , visa respekt och ta det lugnt  vad är det !!
Jag fyndade en ny mössa , en varmare en . Karln som sålde den tyckte jag vart så söt och passade så bra  i den , ha ha ja vad ska han annars säga . Som jag sa till mamma , han fick ju sälja den :).
Ja skön var den då iaf och varm . Viktigaste det , ja och billig :).
Annars köpte jag bara ett gäng munkar . Så på väg hem stannade vi i Kåbdalis , drack kaffe och fikade munkar.  Åt tre stycken gjorde jag , och ytterliggare en innan vi var hemma. Ja jag gillar färska munkar, och "orginal " ska det helst vara . :). Inget på och ingen fyllning. 

Ikväll skulle jag se melodifestivalen,  men jag blev tvärless, inte mycket att se . Så jag tog mina tjejer ut på en bya promenad. Klädde mig alldeles för mycket,  hade bara tankarna på hur jag frös idag , men det var ju så skönt ute. Och gå med dessa tre i koppel,  ja det är en ganska så rask promenad. Varmt blev det så  fort åkte min nya bula mössa av , även handskarna och jackan knäpptes  upp. Mycket härligt ute ikväll.
Men nu är det dags sova , varit en lång dag . Steg ju upp redan klockan halv sju. Så lite trött är jag nu  :)
Godnatt. Kram.💗

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar