onsdag 7 december 2016

Kom av sig..

Har även köpt en ny dragkampsleksak till Liva och Vilda. Den dom haft är redan förbrukad . .
Liva är så härlig ..hon går och hämtar repet ,går till Vilda och sen är dom igång! Det är så härligt att se ! :). 10 år till våren .. svårt att tro! 

Häromdagen gick jag en koppel promenad med Maya och Vilda. Gick till Ica och över parkeringen , sen gångvägen hem . Bra med mljö träning bland bilar och trafik för den lilla . Premiär promenad i hennes nya fina hals band och koppel , rosa såklart :) . Så fint! 

Ja med mitt bloggande ..men inte mitt fotande :) Så tänkte lägga ut lite bilder som jag tagit sedan sist. 
Det har inte hänt så mycket ...mest jobb. Har varit ganska ganska trött eller inte trött trött så utan mest seg och trött i huvudet . Svårt att få saker att bli som t.e.x. blogga :) . Väldigt seg , ja detta natt jobb eller rättare sagt detta sovande eller kanske ska säga brist på sömn . Så svårt att sova länge på dagen , men tur jag sover bättre när jag är ledig . Men inatt var det lite oroligt , Liva väckte mig tolv då hon var tvungen ut akut . Dålig i magen , även fem skulle hon ut och sen så vaknade Vilda sju och då var det bara stiga upp . Tror det är de sista benen jag köpte som är boven till Livas diareér . 
För någon vecka sedan var hon oxå dålig i magen och då ett par dygn ,ville inte ge sig . Tog kontakt med Livas uppfödare och bad om råd . Som vanligt fick jag precis veta vad jag skulle göra och köpa . Inhandlade lite special mat på Djurkliniken , och fort vände det . Magen verkar denna gång inte lika upp och ner . Verkar vara bättre nu , annars bli det en trip till Öjebyn . 

En tripp blev det på ikea tillsammans med mamma förra veckan . Trevligt komma iväg och göra nåt annat . Blev inte handla så mycket , men det var inte meningen heller :)
Sen försöker jag vara så mycket som möjligt med lilla Vilda . Är ju borta från henne så mycket p.g.a jobb , så jag är mån att vara kring henne min lediga tid , så viktigt att vi ska knyta kontakt och verkligen lära känna varandra . Sen har jag ju mina tre stora flickor som jag oxå vill hinna med . 
Och min äldsta flicka , ja hon har varit en vecka i Göteborg hos sin kompis . Bara myst och haft det jättebra . 
Nu på förmiddagen har jag varit ute med Liva och Vilda på ängen . Vi var ute en bra stund , bara passa på då det är så härligt ute . Nollgradigt , då kan lilla Vilda vara ute ett bra tag utan att bli kall . 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar