onsdag 14 december 2016

Effektiv

Sov till ett idag , men steg inte upp förrän efter halv två. Kände mig riktigt pigg idag , säkert för vi hade en ovanligt lugn natt och så för att jag natten till igår sov nästan 12 !! timmar . Men jag behövde det  .
Måndag följde jag med mamma ner till Umeå på röntgen.  Blev en lång dag . Åkte sex å morgonen hemifrån och kom hem åtta på kvällen. Vi hade en trevlig dag tillsammans fastän , som vi sa, orsaken varför vi var där var  tråkig och jobbig ..
Vi hann oxå träffa Emelie under hennes rast . Duktiga fina Emelie.  Tänk nu jobbar
hon som underläkare på ortopeden i Umeå. ! Oj vad den tjejen gjort det bra !

Som sagt pigg idag , så då började jag baka . Ja,  det är inte bara hundar för mig utan jag bakar och pysslar på hemma även jag ☺. Men kanske inte många som tror det ☺. Och faktiskt , baka tycker jag riktigt mycket om att göra . Men som jag jobbar och så hundarna så finns varken tiden eller energin över till det så ofta. Men ibland så 😊.
Det blev saffrans bak idag . Långpanna socker kaka och bullar i långpanna med philidelfia ost fyllning.  Saffrans bröd är så gott ! , inte bra alls att ha det i frysen ..

Efter lagat middag , och duschat så blir det nu vila en stund innan dags för nästa skift.
Kram.💗

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar