måndag 12 juni 2017

Brännträsk

Så var mina fyra jobbarnätter gjorda . Men då jag inte behöver så mycket sömn , speciellt inte nu på sommaren , så har jag hunnit med att göra lite annat . Annat som jag tycker om att göra så mycket och som för mig ersätter ett par timmars sömn .  I torsdag var vi till Brännträsk i det fina vädret. Då jag vet hur mycket Liva älskar att bada så vill jag hon ska få göra det så mycket som möjligt . Sommaren är kort :) . Och sen så vill jag att Vilda ska få god vatten vana fort och smittas av  Livas härliga energi och vatten passion! Och det har hon redan gjort , det var direkt det :) . Men flat som hon är så är det ju bara som det ska vara . 
Börjar alltid med ha dom lös tillsammans , så Vilda får bekanta sig i lugn och ro . 
Kastar sen någon pinne eller dummies så Vilda får se när Liva hämtar , och följa med om hon vill . 
Vilket hon ofta nu gör . 
Kopplar sen Liva och tränar vatten markering med Vilda . Och det gick så bra !
Ingen tvekan .Och fin avlämning i hand utan att släppa för att skaka sig . 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar