tisdag 13 juni 2017

En ny dag

Börjar  dagen med en kopp kaffe och " bra" smörgås . Känner och ser jag lagt på mig lite . 
Måste ta tag i mina matvanor  :) För jag hinner inte just nu röra mig mer än jag gör . 

Igår när jag hämtade matkassen så var jag så sugen på allt . Nära att det åkt med både chips , tosca bullar men se jag kunde motstå :) .T.om. mjukglassen på kvantum gick jag förbi !
Men när jag kom hem från mamma igår kväll blev det göra en god frukt sallad .Och god var den ! Frukt ska väl visst inte heller vara så nyttigt , men det bryr jag mig inte om . Nyttigare än mycket annat är det då . Och jag tror det är för jag äter så mycket frukt jag aldrig är sjuk :) . Viktiga vitaminer ! 
Och barnen äter frukt när jag gör fruktsallad . 

Idag , ja vad händer idag . Fullspäckat schema som oftast . En stadsresa idag med . köpte hem byxor igår till mamma , och de flesta kunde hon ha , men ska byta storlek på ett par . Sköna snygga sommar byxor har hon köpt .  Jag möter upp Johan på stan , han ska se på lite kläder han med . 
Hundpromenad , och en tränings stund med Vilda tänkte jag göra nu . Och i eftermiddag ska jag hämta hem mitt älskade lilla husvagn . Längtar ju efter det :) . Nya däck och så besiktas sen så är det bara ut och tränings köra . Hua , spännande och nervöst! Men jag ska fixa det ! 
Bakning står oxå på schema , men det blir nog i morgon . Examens fika som alltid på fredag är ju ett måste :) . 
OCH sen så var det ju pälsvård , utställning till helgen . Så Liva och Vilda måste badas och trimmas till .  Jobbar onsdag och torsdag , men sen så har jag tagit ledigt fredag och lördag , just för utställningen .  
Hundarna är väl inte i bästa slag . Vilda ser ju en aning ranglig ut :) , Men hon är ju bara 10 månader , i riktigt ful åldern  kanske . Men jag tycker ändå hon är så vacker , älskar hennes ansikte och uttryck och personlighet . Fastän hon många gånger håller på göra mig galen ! :
Har jag ju redan betalat och bokat boende . Och tagit semester . Har aldrig varit på Vännes utställningen , och det var ju det som gjorde att jag bestämde mig anmäla hundarna . Synd bara att det blev domar ändring .. 
Men en trevlig helg blir det säkert , lite mini semester , se lite annat folk OCH  se inte bara en och två utan en massa snygga flattar , kan ju inte bli bättre ! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar