måndag 12 juni 2017

Kyrk tjärn

Igår när jag steg upp tog jag Liva och Vilda med mig till Kyrktjärn. Tyckte det var dags för Vilda att träna på lite mer "läskiga" nedgångar. Det är ju lite skillnad bada vid en badplats mot en tjärn. Och det tyckte lilla Vilda med . Men än en gång får jag uppleva det jag hört ..Att man har stor hjälp av en äldre, duktig rutinerad hund vid träning. Så det hela slutade med en mycket lyckad tränings stund . :)
Efteråt åkte jag till mamma . Hjälpte henne med lite ditt och datt , och så tränade vi . :)
Vilda , hon vill så mycket hämta , till slut är hon halvt ner i vattnet. Men vänder .
Här är hon nära , men hon stöter i dummisen så den flyter iväg .Och då törs hon inte efter den . 
Jag fick be Liva hämta den , och Vilda fick sen vara nära när Liva  hämtar ytterligare några vatten apporter . 
Kopplar sen Liva och provar igen med Vilda . Och vips utan tvekan , ner i vattnet och simmar efter dummisen . 
Och här kommer hon med den :) Inte det mest perfekta greppet denna gång , men nu var det ju inte det vi tränade och som var det mest viktiga .
Avslutade sen med ett litet fält i den tunga terrängen . Kanon duktig! 

Och Liva fick göra ett fältjobb hon med . Och hon är ju bara bäst på det :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar