fredag 2 juni 2017

Uppsalas utst. i Gimo

En mycket varm utställningsdag var det ! Vi var nog lite i chock alla tre . Från att vara van några grader till 27 grader varmt! Men vovvarna klarade det riktigt bra. Vilda var ändå ganska opåverkad men Liva som är så värmekänslig och älskar vinter och snö hade det ju lite jobbigare . Men första rundan i ringen gick bra för henne, då visade hon sig fint . Men i och med att hon fick CK blev det ju in igen i ringen  i bästa tik och sen mot bästa veteran hanen . Och då hade värmen tagit ut sin rätt . :). 
Provade nåt nytt denna utställning...jag köpte inte en katalog . Så jag hade inte en aning vem jag skulle gå in i ringen mot. Och vet ni, det var riktigt bra ! Jag var så lugn och avslappnad hela utställningen . Tydligen bra för mig att på förhand inte veta  vilka stora uppfödare jag skulle in i ringen med . :) 
Det var en italiensk domare . Har aldrig varit med om en domare som känner så lite på hundarna . Vi fick springa fram och tillbaka , ett varv runt och när man ställde upp framför så sa han vad ringsekreteraren skulle skriva . Jo Vilda  tittade han snabbt i munnen . Frågade åldern på håll gjorde han med . Men det var lika för alla , och fort gick det men det var ju bara bra det i värmen . 

VILDA 
9 month in type good ,fem. expr, she need time to complete her body,
corr.neck ,sfficient ang in back and front ,tailset 
good colour , moves well
Very good 
9 månader..jag är glad att hon ännu behöver tid att växa i sin kropp :)För hade hon varit "färdig" nu , hur skulle hon då se ut som vuxen..Men jag är glad att hon rör sig fint . Och så glad är jag att hon vill visa sig och tycker det är kul i ringen . Den andra junior tiken var 16 månader , inte bara stor skillnad i ålder utan även i utveckling . Så i jämförelse så  kan ni ju tänka er hur min långbenta kalv såg ut ! :) Och dessutom var det en Jätte fin junior tik  . 

LIVA
10 years , in a good form her age ,happy to stay in the ring
Good example of type . Moved Well
Excellent CK  Bim veteran 

Ulricas ord när hon läste kritiken, Happy to stay in the ring, var klock rent . OR NOT ! 😀.
Ulrica har ju oxå sett hur Liva ser ut, hur hennes utstråning och glädje är när hon är i skogen  , och av det ser man inte mycket av när hon är i ringen ... :)


Mitt nya tält , som jag är så sjukt nöjd med . Jag kan sätta upp det och ta ned det helt själv . Smidigt och enkelt att bära med sig . Hundarna mådde så väl där dom låg på sina nya kylmattor . Vilda i buren . Ja hon får lära sig att det är buren som gäller :)  Ulli hade med sig så god matsäck , pasta sallad, meloner ,bröd och dryck . Ulli ja.. utan henne så hade det varit tufft fixa allt själv denna dag . Hundarna kunde ju inte vara i bilen en sekund i den där värmen . Så tack för all bär hjälp, fotograferingen av oss i ringen , OCH trevligt sällskap !
Är nog inte många som köper very good rosetten , men jag gör det ibland :)
Men det var Vildas första officiella utställning, så ett minne från den . Och det står ju även Uppsalas kennelklubb på den . 
OCH så den vackraste med en så vacker stor rosa rosett . CK! 
Min Liva 💓. Denna mycket välbevarade veteran tik :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar