onsdag 22 november 2017

Hd Ad röntgen .

I efter middag har jag varit och HD AD röntgat Vilda . Så nu är det spännande och nervösa dagar innan svaren kommer . Jag förstår mig ju inte direkt på plåtarna men vad jag tycks se och vad Daniel sa så såg det väl helt ok ut . För det inte sagt vilken bokstav/siffra  det blir . Skulle det vara så att det är c/d höfter så rasar inte världen samman för det , en hund lever ett bra liv med sådana höfter oxå , man kanske bara kan tänka till när det gäller vissa saker . Men såklart är det ju lycka om hon får  ett annat resultat  :) . 
Jag fick även hjälp med att klippa Vildas klor medan hon ändå sov , eller sov....Hon vaknade till när klo klipparen kom fram ! Detta med att få klorna klippta det är inget hon tycker om! Nä där har jag verkligen misslyckats , vilket jag även gjort med Liva . Men med Liva har jag turen att hon nöter sin klor så hennes har jag aldrig behövt klippa . 

En pigg och alert Vilda .
Men fort går det att somna efter den lilla sprutan . 
Utslagen vovve .

Så nöjd även denna gång med hjälp och bemötande jag fått . Blev Din veterinär jag valde denna gång . Inte för att jag på nåt sätt är missnöjd med Evidensia , tvärtom . Alltid fått bra hjälp och fint bemötande där med . Din veterinär har väl fördelen (för mig) att det är mindre . Tycker det är lättare och mindre stressande när man kommer med en Vilda som mest står på två ben :) Även när jag var dit med Felix så var det en fördel . Lugnare , mindre folk och hundar .
 I december har Vilda fått tid för ögonlysning så då blir det Evidensia och träffa herr Bergdahl . Han gillar jag :) . Hejig man . 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar