fredag 3 november 2017

Hund träning

 
I söndags träffades vi och tränade våra hundar . Det blev en lång träning och väntan .Var många ekipage med denna efter middag , vilket är så kul .  Då jag kom med två löp tikar så väntade jag till sist . Blev inte så mycket träning , det hade hunnit börja mörkna och efter jobbat natten och sovit lite så var jag ganska trött. 
Men ett litet fält var med dummies hann mina tjejer göra .  Vilda skötte sig riktigt bra :) . Men hon är fortfarande emellanåt  rädd om det hon hittar där ute .
En härlig fart och glädje det har hon :) . Men jag upplever henne så busig och barnslig . Men kanske till nästa höst har hon mognat , åtminstone litegrand , åtminstone kan man ju hoppas på det :)
 
Men en trevlig eftermiddag var det , fastän det nu inte blev så mycket träning för just mina hundar . Och så mysigt och gott få sitta vid elden och grilla sig en korv .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar