fredag 3 november 2017

Tabata

 
I onsdags så var jag och tränade tabata . Första gången jag provar det . Och det var kul, men jobbigt! Det känns nu i kroppen , i hela kroppen , varenda liten muskel . Träningsvärk från h-vete.. :)
 Det där är en träning som passar mig . Inte så mycket hopp, studs och koordination utan mer styrka . Perfekt också att tiderna  passar mig som jobbar natt . Jag kan träna två gånger i veckan fastän jag jobbar . Perfekt även att det är på sporthallen i Norrfjärden så jag behöver aldrig ta bilen . Och även perfekt att Ulrica vill träna , då kan vi peppa varandra så att vi verkligen kommer oss iväg! :)
 
Simning torsdag efter middag blev det , men det satt långt inne ..Men jag kom mig iväg och det var riktigt skönt för mina ömma muskler att simma en stund .( Fast jag orkade bara en halvtimme denna gång .  ) Men det bästa var den varma bastustunden efteråt . Det var så skönt!
 
Och kommit på en ny "harrtrask runda" att gå med vovvarna . En ordentlig promenad runda  där jag kan ha hundarna okopplade i stort sett hela tiden . En och en halv timme tar den att gå hemifrån .
Den har jag gått två gånger i veckan .
I veckan har jag varit aktiv :)  Uppfyllt mina tränings mål har jag gjort , men nu blir det vila kroppen fram till söndag . Ja promenader ska jag ju gå , men det hör ju till vardagen , det  som ska och bör göras varje dag .
 
Det glädjer mig att jag kommit igång att träna , det gör mig så pigg och välmående . Men det som glädjer mig mest nu och gör mig mest gott är att Jenny även fick det fjärde jobbet som hon sökt! Och det är garanterat en tills vidare tjänst . Ja dottern har och har haft en hel del huvudbry sista tiden kring jobb, men bara åt det positiva hållet . Tala om kärt besvär :) .
Så fantastiskt att se att arbetsmoral,  ansvar och ödmjukhet lönar sig . Lönar sig i form av fantastiskt fina referenser och lov ord . Och som sedan även vägt tungt och haft stor betydelse vid rekryteringar .
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar