torsdag 30 november 2017

Lugn dag

Idag blev det at stiga upp redan klockan tolv . Sonen har bytt skoter idag så det blev lite liv och rörelse i skoter garaget ..som ligger vägg i vägg med sovrummet .. :) 
Men det gjorde inte så mycket för då fick jag och vovvarna oss en härlig promenad efter ängarna i riktigt vinter landskap . Jo , idag snöar det så mysigt :)  . Det var kört lite skoter så det gick riktigt bra att gå . Så skönt att slippa koppel promenader ! Det ger inte mina hundar så mycket och dessutom tycker matten det är så jäkla tråkigt att gå runt byn!  Men såklart blir det sådan promenader oxå , då väder och underlag inte tillåter annat .
Annars idag har jag inte gjort så mycket mer . Gjorde advents fint igår . Det viktigaste , sen ska jag pynta på mer . Men jag hinner , det är ju inte första advent förrän på söndag . Eller kanske det är lite panik ändå ..när jag kom på jobbet i måndags så var det full jul!  . Gran , tomtar , ja hela baletten :) . Nja , nog så tidigt kan jag tycka . Men det är tur man får göra som man tycker och vill , och att det än inte är helt fel att hålla på lite traditioner . 
Men en fin tid är det nu , jag gillar advent och julen . Ett avbrott i det mörka kalla . Mysigt är det ! 

Finaste Maya tjejen 💓
Liva och Kanaya , inte går de där det är enkelt inte ! Men bra motion får de. 
Liva och Kanaya igen ..lika på det sättet att de älskar att rulla sig i snön och snö bada  :)
Hela högen .  :)
Lilla Björn . Mitt hjärta det bara blir så varmt bara jag ser på denna goa Kanaya .
Tänk att det blev att jag fick  henne i min ägo . Aldrig ångrat det beslutet ! 
Liva , snö monstret 😍
Och dessa två ..smyg tog denna bild när Johan kom hem . Synd att jag bara inte får med deras"samtal" och Livas blick . Kärlek ! 
Gruvar mig för den dagen Johan måste ta farväl av Liva , skulle önska jag kunde bespara honom den sorgen . Han har haft nog  i sitt unga liv , mycket mycket mer än de flesta andra . Och Johan han tänker på mig . Han sa för ett tag sedan  ..Mamma hur ska det gå för dig den dag inte Liva finns , hon är ju din bästa vän . Ett varmt hjärta har han då sonen  , fyllt med empati . 💓
Jo palt har jag gjort . Den är snart klar . Väntar bara på att Jenny ska komma hem med sidfläsket som hon köpt . Så bara steka och sen dags att äta . Mums ! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar