onsdag 3 mars 2010

Blåsigt värre

Äntligen har det stannat av detta snöandet, men det blåser friskt . Igår kväll var det riktigt snöstorm, och vet ni vem som var ute i det?? Jo, jag ,vovvarna och husse. Vi var vid backgårdsskolan , där är superbra att vara kvällstid med hundarna.Lite skog och äng, ganska så upplyst och framförallt ingen trafik. Hundarna fick verkligen jobba i snön men så kul de hade och så belåtna dom var när vi kom hem. Men vilken "motor" desssa lapphundar har. De syns knappt i snön men nog är det full fart på dom ,visar inte det minsta tecken på att bli trött och inte orka fortsätta springa i snön. Dom är så härliga att se.

Idag var jag iväg efter jobbet och tränade, det är riktigt kul . Trodde jag mest skulle känna det som ett nödvändigt ont, men som sagt , riktigt kul är det. Ska försöka komma mig iväg i morgon med,men jag jobbar delad tur och Liva måste bada då jag har timmar , så få se om jag hinner.. Ja nu är det snart utställnings dags igen, Livas tur är det nu att springa vänstervarv. SSRK officiella utst. på lördag. Så spännande att se vad domaren tycker om henne den här gången......

Nu blir det kvällsprommis med hundarna, men det blir nog att gå raka spåret till backgårds så jag snabbt kan låta dom springa lös....
Ha en bra kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar