måndag 1 mars 2010

Alla är hemma

Jag är ledig även i dag, inte dumt det. Och hela familjen har jag hemma igen, ännu bättre!! Det är många "skid resor " söderut den här vintern för Jenny och Lars och det känns konstigt att vara så mycket själv. Ensammen är jag ju inte , sonen har jag hemma och mina underbara djur.. Och med tre aktiva hundar så behöver jag minsann inte heller vara sysslolös och ha långsamt..

Jenny har träning idag på vallsberget, så då tar han med sig "lappisarna" dit. Jag och Liva ska ta oss en prommis, bara hon och jag .Ganska mysigt att bara få ha med sig en hund och ägna sig åt bara den ..
Men nu ska jag först iväg och träna i sjukgymnastikens lilla träningshall. Var förra veckan på en träff med sjukgymnasten. Jag gjorde konditionstest och sen gjore hon ett träningsprogram åt mig. Jag har inte ont någonstans eller så , utan min tanke med att börja träna är i förebyggande syfte. Jag har ett tungt jobb och ska man orka jobba i 30 år till så känner jag att jag måste komma igång att träna. Och svaret på konditonstestet var inte så upplyftande heller..... Om jag säger så, det är verkligen på tiden att komma igång med träning!!

2 kommentarer:

  1. Du är duktig du, helt rätt tänkt att börja träna i förebyggande syfte...det borde vi alla göra!!
    Kram / Helena

    SvaraRadera
  2. Men du, tanken med testet och programmet är ju att ha något att utgå ifrån... och nu kan det ju bara bli bättre, eller hur.
    Inte så många som nappat på denna idé, kanske för att vi varit dåliga på att marknadsföra den från vårdcentralens sida.

    SvaraRadera