onsdag 3 mars 2010

KLKK inoff. utställning 27 feb.

Glädjande var att det gick så bra för domaren att ta på Maya och titta henne i munnen. Nog märks det att det är bra att gå på "inoffar" och att " kursa".



Maya fick såklart en massa fin kritik också.Bl.a sött tikhuvud, bra rygg och trevligt temperament. Sen skrev domaren att hon var trevligt visad och eftersom jag har gått och går en handlerkurs nu så tycker jag det var extra kul att få höra. Jag var faktiskt inte så nervös och när jag var där i ringen försökte jag verkligen tänka på vad jag lärt mig på kurserna, tyckte det bitvis gick ganska bra.

Två mycket lugna och trygga hundar..


Det blev inget HP för Maya den här gången. Domaren tyckte att hon är nog så hög bak. Jag kan inte annat än hålla med. Men hon sa att då hon ännu är så ung så kan det växa till sig.
Det var en trevlig dag och en fin utställning. Extra kul var att jag träffade en jättetrevlig uppfödare som har finsklapphund , det blev att vi pratade en hel del. Bl.a fick jag fina tips om vad man skulle tänka på när man ställar ut "lappisar". Tack för det, nu vet jag vad jag ska träna på.
Och tack Maggan för att du fotade oss in "action".




3 kommentarer:

  1. Heij... så fina de är tjejerna, systrarna buus.
    Joo, det har varit lite i vinter för oss, med öron, ögon och kvalster eländen..
    Noskvalstren är de fri från.. tur de! Inte så trevligt när de snörvlar inåt åså.. men de var inte så mycket de hade ändå.

    Öron och ögon får de medicin för nu.. en lååång kur, men jag kör det xtra länge, så att jag ska vara säker att de blir väl medicinerade. De har ju tyvärr lätt för å dra på sig det både Lily och Bianca, eftersom de borrar ner sig i snön hela tiden, då de har nosgrimman vid promenaderna... men man får försöka se till att de inte gör det, för å mildra skiten som sätter sig där.

    Jopp, vi hade nog tänkt ställa där.
    Vi diskuterade igår me Helena Å Krille om det.. så vi får ju se hur vi ska göra.
    Jag gillar ju den hallen, perfekt å inte kallt eller så.
    Men de kan nog hända att jag ställer i Boden i April me.. men jag får se..

    Nepp, bäst å medicinera nu då.. kram på er.. å hoppas ni får behålla Kanaya, hon ser ju hur fin ut som helst.. å kul att de går så bra. Helén.

    SvaraRadera
  2. Jättefina utställningsbilder på hundarna, det syns att du går handlerkurs!!

    Kram / Helena

    SvaraRadera
  3. Varsågod, det gjorde jag så gärna!

    SvaraRadera