torsdag 11 mars 2010

Inspirerad

Nu är jag tredagars ledig och efter en sån här dag på jobbet så känns det ganska så bra kan jag säga... Helgen är redan uppbokad . Skidtävlingar, lördag är det Karlavagnen och söndag vår egen tävling Hemarännet. Jag har tyvärr inte kunnat se Jenny tävla så mycket den här säsongen, men nu äntligen i helgen får jag se henne åka och det blir kul.. Att bara vara på skidtävling är så trevligt, man får vara ute, träffa mycket trevligt folk och så får hundarna vara med..Ja, skidor är en toppen idrott på många sätt.
I morgon blir det långprommis med hundarna, förhoppningsvis i strålande vårväder. Ska också och träna, det blir då tredje gången den här veckan och det är det har jag har satt som mål, att träna på vårdcentralen minst tre gånger i veckan. Återstår att se om jag har den självdiciplinen att klara det.....

Efter handlerkurserna jag går/gått så har jag (även jag) börjat se efter passande kavajer att ha på sig i ringen. Lite svamligt ,men tyvärr sant..Förra veckan var jag och mamma in på kupan och vad hittade jag där.. En lite finare byxa och en beige kavaj ,för åttio kronor!! Riktigt bra passade det också.. Nu skulle jag bara vilja ha en svart kavaj eller svart snygg kofta .. Tror jag åker in till stan imorgon och ser om jag kan hitta något ...Ni ser hur det kan bli ...
Nu väntar nyaste hundsport och lite korsord.
Godnatt

2 kommentarer:

  1. Heeij veronika å flocken.

    SÅ spännande å se du, om du ska ställa Kanaya..de kan nog bli knökjäktigt kanske om du ställer Liva me i samma.. om du inte tar me nån som kan ställa henne åt dej, som sist.

    Jag har inte anmält än, men ska göra det.. får väl se bara hur vi gör me skjuts..om de går. Bilen ska ju visst in snart på lackning å fix i kofångaren..vi blev ju påbackade här uppe på Backen..hmm.

    Jaja, men de får fixa sig.. jag anmäler iaf.

    Så kul att du får se en tävling me Jenny snart iaf..hoppas de går bra för henne, men de brukar ju de, eller hur.

    Ha en fin fredagkväll..kram på er.. Helén & flocken.

    SvaraRadera
  2. Hallå! Måste ju komma ihåg att gratta dig o Liva,vad duktigt gjort!!! Ck är inte alls fy skam-då brukar det komma mer efter ett tag =)
    Hoppas ni får en bra helg med allt vad som står på programmet!
    MVH Charléne med grabbs.
    http://flatcoatedzorronitro.cybersite.nu

    SvaraRadera