onsdag 26 maj 2010

Igelkott möte

Nyss hemkommen från en kvällstur med Liva. Jag la ut ett enkelt fält med sex dummies, tanken var att hon skulle hämta in alla sex med förhoppningsvis bra fart. Lade det enkelt så jag kunde ha full koll vad hon gjorde där ute, att hon inte gjorde dumheter som t.ex att byta dummie. Det är förbjudet!!!
Hon hämtade in de fyra första kanonfint, sen blev det stopp för då hittade hon en igelkott!! Vad hon blev tokig, reste ragg ,morrade och skällde, och då hon kände så vass den var så började hon gräva runt den. Jag var tvungen att koppla henne och hämta de två dummies som var kvar. Sen tränade vi linjetag och markeringar på grusplan istället.
Ikväll var det full fart på Liva, även under cykelturen , så kul!! Hon höll faktiskt på att dra omkull mig två gånger, mindre kul men jag var så glad att hon äntligen var lite tokig igen så hon fick inte så mycket skäll..

Nu är det snart sängdags , korsordslösning och det viktigaste av allt en gostund med Kanaya. Hon kommer alltid och lägger sig med mig. Hon ligger på Lars sida tills han kommer och lägger sig . Sen sover hon stor del av natten vid fotändan, stundvis på golvet för att svalka sig.
Liva får inte vara i sängen för hon skulle ligga där så länge jag gör det och det blir nog så varmt och trångt!! Hon får sova i sin bädd på golvet bredvid mig, eller i någon soffa. Maya får komma upp i sängen för det är inte så ofta och väldigt korta stunder, hon tycker det är alldeles för varmt. Men lilla Kanaya hon besväras inte av värmen på samma sätt utan hon mår så gott i sängen. Hon är så go så vi har bara inte hjärta att införa sängförbud för henne. Visst blir det mer jobb men det är det värt.

1 kommentar:

  1. Anna Bilbo & Freddie27 maj 2010 kl. 21:40

    Tjoho jag hittade hit :) Läste och såg bilderna från utställningen, grävde i minnet men jag har nog förträngt er i ringen eller så var jag för upptagen att titta på Bir rosetten ;) Var trevligt att träffa dig idag på fotbollen, vi måste ses så lappisarna får umgås :))

    SvaraRadera