söndag 16 maj 2010

Livas utställningsdag

Idag var det Livas tur att springa i ringen. Då jag igår var ganska osäker på hur det skulle gå med Kanaya så var jag desto mer säker på att Liva skulle få en slät etta åtminstone. För så fin Liva är nu i päls och så har hon aldrig varit.
Tyvärr så ville inte Liva alls vara med idag. Hon var extremt loj och ville inte alls springa, hon stod inte ens vackert idag. Ett andra pris blev det och det är inte så mycket att säga om det. Domaren sa att han velat se henne mer framåt och alert och det är bara att hålla med.
Skendräktig som hon är ,värmen som var idag och sen med mig som handler. Mycket var fel idag för oss.
Roligt var att Gunilla ville ha med Liva i avelsgrupp och i uppfödargrupp. Då fick Linnea (som också äger en flathams hund) ta över Liva. Hon gjorde det så bra och lyckades visa en trött Liva på bästa sätt. Till vår glädje så blev vi Bis avelsgrupp och Bis 2 i uppfödargrupp .! Jättekul!! Bilder kommer senare på denna snygga grupp.
Jag glädjs också med Flathams hundarna alla toppresultat . Vilken dag!!

Ska nu se hockey med en utslagen Liva bredvid mig här i soffan.

4 kommentarer:

  1. Tack så jättemycket! Det var många hundar som var loja idag pga av värmen, och jag tyckte Liva skötte sig superbra i BIS-finalerna trots att de var så sent på dagen! Trevligare och gulligare hund får man ju leta efter!:) Ha det bra så länge, vi ses! /Kram från oss

    SvaraRadera
  2. Jag förstår att Liva var loj. Figo var jätte trög igår och då är han ju ändå mestadels vit.
    Ibland är hunden inte på topp, så är livet. Det är bara att ta nya tag. Du vet ju att du har en superfin hund i alla fall, eller hur?

    SvaraRadera
  3. Jag håller med föregående talare, du har ju en superfin hund iallafall!!
    Kram / Helena

    SvaraRadera
  4. Trist att de inte gick hela vägen fram, å som ni ville, men som sagt, en superfin tjej har du, mycket fin är hon Liva. Jätteskoj att ni var me även i avelsgruppen.. dom var ju sååå fina allihopa.
    Ni kommer igen me stormsteg..kram på er å grattis till er alla för helgens resultat. Helén mfl.

    SvaraRadera