fredag 28 maj 2010

Vovve sökes till kärleksfullt hem

Då var det helg igen, och nu är jag ledig..Det blev att att grilla kyckling file och äta ute på altan när jag kom hem.. Luftkallt i dag, men vi har sol ialla fall och den värmer. Härligt!!
Jag har varit på cykelltur med Liva , bra jag har henne att "skylla" på när jag helt plötsligt "dyker" upp där barnen är. Men jag vet att de fattar att det är för att kolla vad de för sig, så dum är de inte.... Och de vet också att mamma & pappa har koll!!!Och bryr sig!! skönt är att de då sköter sig exemplarisk. Än så länge.....

Min kära mamma vill så gärna ha en vovve och jag har fått äran att hjälpa henne att hitta en vovve som behöver omplaceras till ett bra och kärleks fullt hem. Ikväll har jag ringt på en lapphunds tik .( Hon vill ha en"finne"). Synd nog så var jag lite sen, en familj ska komma och titta på henne, men vi har inte tappat hoppet om hennne än ....Hon skulle passa min mamma perfekt!!! Och vilket hem den vovven skulle få!
Nu ska jag ta mig en cykeltur ,ner på statoil och köpa mjölk. fick ett samtal för en liten stund sen så det blir nog en liten längre tur...
Trevlig helg.

3 kommentarer:

  1. Hei! Vi har skicka under kanaya aport. Lurer på om dere har tid og treffe oss i ferien /semester? Hilsen Tasha

    SvaraRadera
  2. Såå kul om det blir en till "finne" inom familjen! Dom är ju så fina!
    Kram / Helena

    SvaraRadera
  3. Ha ha, ja visst är det bra att ha en hund som måste rastas på kvällarna och precis förbi där barnen är? Vi brukar också ta cykelturer förbi ställen där Emil brukar vara. Då vet han att vi har koll. Vi brukar inte alltid stanna utan bara passera så han ser oss.

    Men jag tror att barnen faktiskt uppskattar det, att man bryr sig.

    /Maggan

    SvaraRadera