onsdag 26 oktober 2011

Annorlunda skogs prommis

Dagen började med en härlig skogsprommis med lappisarna. En ledsen och lite halt!Liva fick stanna hemma. Tyckte igår att hon haltade på höger fram och i morse såg jag det tydligt.Nu i eftermiddag så haltar hon inte. Men det blir koppelprommenader för hennes del nu och så hoppas jag bara att hon är okej till på lördag. Visst skulle det vara typiskt om jag int kan ställa ut henne den här gången heller,och p.g.a att hon är halt! Men skulle det nu vara så så är det heller inte hela världen :).

Det är inte ofta, eller det är nog första gången jag haft med bara Maya och Kanaya ut i skogen. Mycket intressant att se hur dom två beter sig när inte Liva är med..Båda två var så mycket närmare mig, hela tiden max 20 meter från mig och så lyhörda dom var. Är Liva med så far hon ju kors och tvärs i skogen med nosen i backen en bra bit från mig(men ändå koll hela tiden så matte inte försvinner :)). Och Maya springer steget bakom , men hon är ju vallhund så hon måste ju ha koll på vad flocken hennes hittar på.Lill gumman >3 Idag hade hon bara mig och Kanaya att hålla koll på. Och vi är mer stillsamma än Liva :)

Nu är maten färdig. Fläskkarre med plommon i gräddsås. Låter gott, det är ju ica som bestämmer matsedeln hos oss nuförtiden.
På återseende.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar