fredag 21 oktober 2011

Förberedelse

Börjar känna mig ganska förberedd inför nästa helgs utställning. Liva har lagt på sig något extra kilo. När jag var och klippte henne hos uppfödaren fick jag det konstaterat , faktiskt fick jag höra att hon inte skulle få gå upp nåt mer! Var ju bara då tvungen att åka förbi djurkliniken och väga henne...27.5 kilo väger hon nu!! Till juliutställningen fick jag upp henne till 26 kilo, ett mer än hon brukar väga. men alltså nu är hon på gränsen för rund. Tänk att det ska va vikthysteri även kring hunden ,sjukt egentligen! Fin päls har hon börjat ha med, men så får hon oxå olja och är ute hela dagarna.
Jag har inte haft möjlighet att motionera henne på det sätt jag brukar, men nu är det varje dag som gäller igen. Har varit ut på en cykeltur ikväll och i helgen hoppas jag på fin väder ,då blir det långprommis i skogen.
Var på stan idag med mor och son och hade den turen att hitta mig en jättefin kavaj , den passar utmärkt att ha på utställningen. Det är ju inte bara hunden som ska se respektabel ut :).

I somras ställde jag ut mina föräldras stövare Stina på en stövar utställning i Kalix. Har aldrig gått så bra,vi var såå nära att ta hem Bir, men tyvärr valde domaren en annan tik. Många beundrade vår Stina och tyckte hon skulle vunnit( alltså var det som oftast.. domaren valde "fel"hund .:):) )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar